Kisafiilis. Mahtava fiilis. Olen asunut Lahdessa kaksi vuotta ja ensimmäistä kertaa Lahdessa on ollut niin paljon tunnelmaa. Lahden tori, Trio sekä muu kaupunki heräsi kisaväreissä eloon. Lahden torin vieressä asuvana sain päivittäin seurata mitalien jaot sekä kaiken niitä ennen ja jälkeen tapahtuvan suoraan parhailta paikoilta. Suomen voittaessa kultaa täytyi kyllä saapua torille pystytetyn lavan eteen huutamaan hurraata mahtaville urheilijoille.
En ole itse oikeastaan koskaan seurannut talviurheilua, enkä
myöskään ole ollut koskaan paikan päällä sitä seuraamassa. Lahden MM-kisoihin
halusin nyt ensimmäistä kertaa lähteä seuraamaan koko tapahtumaa
mielenkiinnolla, oikeastaan juuri kisafiiliksen takia. Olen todella tyytyväinen,
että osallistuin kisoihin. Mikäli tällaiseen ainutlaatuiseen tapahtumaan ei
osallistu ja seuraa tapahtumaa niin sanotusti ”sivusta,” voi vain pienen osan
siitä tunnelmasta aistia. Itse kisapaikalla vasta pääsee oikeasti nauttimaan
urheilijoiden suorituksista ja panoksesta, nähdä ne ilon ja surun kyyneleet
maaliviivalla sekä tuntea ne kaikki tunteet, joita tuo kansainvälinen kirjo
ihmisiä tuntee kannustaessaan näitä huippu-urheilijoita.
Lahden-MM kisojen järjestelyt sujuivat oman kokemukseni mukaan hyvin. Opiskelujeni edetessä olen huomannut kiinnittäväni huomiota aivan eri tavalla omaan asiakaskokemukseeni sekä sen merkitys on kasvanut minulle huomattavasti.Huomaan asiakaskokemukseni, oli se sitten negatiivinen tai positiivinen, herättävän minussa suurempia tunteita kuin aikaisemmin. Palveluliiketoiminnan opiskelun kautta olen alkanut käsitellä asioita, kuten omaa asiakaskokemustani syvällisemmin. Olen alkanut vaatimaan rahoilleni vastinetta.
Lahden-MM kisojen järjestelyt sujuivat oman kokemukseni mukaan hyvin. Opiskelujeni edetessä olen huomannut kiinnittäväni huomiota aivan eri tavalla omaan asiakaskokemukseeni sekä sen merkitys on kasvanut minulle huomattavasti.Huomaan asiakaskokemukseni, oli se sitten negatiivinen tai positiivinen, herättävän minussa suurempia tunteita kuin aikaisemmin. Palveluliiketoiminnan opiskelun kautta olen alkanut käsitellä asioita, kuten omaa asiakaskokemustani syvällisemmin. Olen alkanut vaatimaan rahoilleni vastinetta.
Matkamme kisa-alueelle sujui mukavasti, olihan matkaakin
keskustasta vain reilu kilometri. Jono itse kisa-alueelle eteni ripeästi, emme
joutuneet oikeastaan koko päivän aikana jonottelemaan missään, saimme evästä
nassuun kun tuli nälkä sekä oheistoimintaakin löytyi viihdyttämään päivän aikana. Mikä parasta, saimme kuunnella kisojen etenemistä Mertarannan
selostamana! Olimme katsomassa kisoja sunnuntaina 26.02, juuri silloin kun
Suomi menetti kultansa juuri ennen maaliviivaa. Kyllä harmitti. Niin harmitti
koko tuota Suomen kansaa, sillä pettymyksen huokaukset kuuluivat monelta
suomalaiselta. Kisapäivä oli kuitenkin kokonaisuudessaan mahtava, eivätkä nämä
kisat jää varmastikaan viimeisikseni. Ensimmäisen kisapäiväkokemukseni jälkeen
olin kisatunnelmasta niin sekaisin, että jo itkin kotisohvalla Iivon voittaessa
MM-kultaa seuraavalla kisaviikolla.
Näin suurissa, koko kansaa koskettavissa tapahtumissa on
järjestäjillä todella paljon asioita huomioitavana, joidenka pitää toimia. Kävijöitä on niin
paljon, että kokonaisuuden on toimittava, jotta tapahtuma koetaan isossa mittakaavassa
onnistuneena. Asiakaskokemus- se on oltava vähintään positiivinen, parhaimmassa
tapauksessa asiakkaan odotukset ylittävä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti